Warunki zatrudnienia

Warunki zatrudnienia są bardzo różne. Zależy to od wykształcenia, wieku, doświadczenia, stanowiska pracy i firmy. Każda firma posiada własne wymagania oraz warunki zatrudnienia. W ciągu siedmiu dni od zatrudnienia pracodawca jest zobowiązany poinformować pracownika o warunkach zatrudnienia. W skład warunków zatrudnienia wchodzi minimalne wynagrodzenie, obowiązki, które musi wykonać pracownik, wymiar czasu pracy, informacje dotyczące wymiaru urlopu wypoczynkowego, okresu wypowiedzenia, bezpieczeństwo i higiena pracy. Zmiana warunków pracy wymaga zawsze formy pisemnej. Zmiana tych warunków polega na zmianie warunków pracy i płacy. Zmiana następuje tylko wtedy, gdy obydwie strony zgadzają się, aby warunki były inne od tych, które zawarte były w umowie. O rodzaju umowy decydują warunki pracy. Warunki pracy muszą być korzystne dla pracownika, aby był w pełni zadowolony z wykonywania pracy na rzecz pracodawcy, ale i również dla pracodawcy, by nie odnosił strat w swojej firmie.