Budowanie sieci sprzedaży w Internecie

W ostatnim czasie, dzięki bardzo prężnemu rozwojowi sieci internetowej, możliwe jest korzystanie z niej w celach budowania tak zwanej sieci sprzedaży. Jest to nic innego, jak przeniesienie określonych działań marketingowych, które do tej pory prowadziło się w tak zwanym realu, właśnie do sieci. Chodzi tu oczywiście o sprzedaż bezpośrednią, która obecnie jest coraz bardziej wypierana przez sprzedaż internetową. W ramach tak prowadzonej działalności osoba, która chce zarobić za pośrednictwem sieci internetowej, nawiązuje współpracę z wybraną firmą i staje się jej przedstawicielem handlowym. Otrzymuje odpowiednie narzędzia służące prowadzeniu działań marketingowych w środowisku internetowym i następnie ma za zadanie zbudować sieć podlegających jej sprzedawców. W ten sposób nie tylko otrzyma prowizję od samodzielnie sprzedanych produktów, ale też od tego, co sprzedadzą zwerbowani przez nią handlowcy. W celach prowadzenia działań wykorzystuje się tutaj różnego rodzaju portale ogłoszeniowe, portale społecznościowe oraz prowadzone przez siebie witryny i blogi.